More projects

Amsterdam Fashionweek in cijfers

De belangrijkste social data van MBFWA 2017

Amsterdam Fashionweek A/W17

Amsterdam Fashionweek is a wrap - maar niet voordat Stylight je de belangrijkste cijfers heeft voorgeschoteld. Omdat we zo dol op getallen zijn. En op mode! 

Afgelopen donderdag gaf ontwerpduo Martan het startsein voor de mode vierdaagse in Amsterdam. Wie zijn de one's to watch? Wat worden de nieuwste trends? Met zoveel catwalk reports, hashtags en trends kan het lastig zijn om alle (what’s) ins & outs te onthouden. Dus verzamelden wij de belangrijksten in een overzichtelijke infographic!

[unex_ce_button id="content_5a68vc752,column_content_mmtfzs9qx" button_text_color="#000000" button_font="bold" button_font_size="15px" button_width="auto" button_alignment="center" button_text_spacing="2px" button_bg_color="#ffffff" button_padding="15px 60px 15px 60px" button_border_width="1px" button_border_color="#000000" button_border_radius="0px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="2px" button_bg_hover_color="#000000" button_border_hover_color="#000000" button_link="https://love.stylight.nl/wp-content/uploads/sites/37/2017/01/Mercedes-Benz-Fashion-Week-Amsterdam-in-cijfers-Stylight-2.jpg" button_link_type="url" button_link_target="_blank" has_container="" in_column="1"]DOWNLOAD INFOGRAPHIC[/ce_button]

Future Generation

Meer dan ooit draait #MBFWA om jong modetalent. Een springplank voor de nieuwe generatie. Daarom staat de openingsavond van de Amsterdamse mode vierdaagse in het teken van Future Generation. Het piepjonge tweekoppige designerduo MARTAN - oftewel Diekpothoven en Luuk Kuijf - opende de Amsterdamse mode vierdaagse. Gevolgd door Das Leben am Haverkamp. Een collectief van vier ontwerptalenten, waaronder Christa van der Meer. Zij koos voor dansende opblaaspoppen. Maar dan niet zoals je ze op de plaatselijke braderie ziet, maar een modieuze variant met jassen en felgekleurde strepen. Vinden we leuk. En Vogue trouwens ook.

Bekende modellen

ARTIITUDE doopte BN'ers om tot BM'ers en verraste ons met Fred van Leer, Goede Tijden acteurs Everon Jackson Hooi en Toprak Yalçiner op de catwalk. En of het goede tijden waren: customized leren jacks met kleurrijke prints. Een feestje voor het oog, een regelrechte must have voor de (street chic) fashionista. 

Eerst zien, dan kopen

Liselore Frowijn koos voor een primeurtje en ging voor het See Now Buy Now concept. Tien looks uit haar #TheNewCluster collectie waren meteen beschikbaar na de show. Met vliegensvlugge uitverkochte items als gevolg. Check de stuks die er nog wel zijn hier. Is de moeite waard. Beloofd. 

Ook modeontwerpster Tess van Zalinge koos voor het eerst zien, dan kopen concept. Haar gehele collectie - pure Hollandse glorie - was direct na de show te koop in conceptstore X-Bank aan de Spuistraat in Amsterdam. Hollen!

En toen zat het er weer op. In totaal leverde het Amsterdamse modefeestje ruim 150.000 hits op voor de hashtag #MBFWA op Instagram. 

Wij houden je op de hoogte van al het modegeweld tijdens Amsterdam Fashionweek!